Back to Top

Hoe doen wij het

Achtergrondinformatie

Als je, je website laat maken is het belangrijk om te laten zien wat voor soort bedrijf je bent. Heb je een bepaalde visie op je eigen merk? Laat dit terugkomen in de briefing! Het is belangrijk om te weten wat voor soort bedrijf je bent en waar je voor staat.

Daarnaast moet er beschreven worden hoe je in de markt staat, wie de concurrenten zijn en wat jullie missie en strategie is. De interpretatie van je eigen bedrijf moet duidelijk worden. De website die je laat bouwen sluit dan perfect aan bij je propositie, dit zorgt vaak voor meer kwalitatieve conversies.

Opdrachtomschrijving

Verwachtingen duidelijk maken, is van groot belang in de briefing. Wij gaan je verwachtingen en wensen in kaart brengen zodat je kunt zien wat het eindresultaat is. De briefing kan hierna als benchmark gebruikt worden in het verdere project.

De omschrijving van het project moet ook uitmonden in bepaalde doelstellingen en doelgroepen. De doelstellingen van het project moeten meetbaar gemaakt worden en de doelgroepen zijn belangrijk om te laten zien wie je wil bereiken.

Techniek

Het maken van een responsive website is natuurlijk vanzelfsprekend, maar er zijn nog andere technische voorwaarden waaraan het project moet voldoen. Het kan zijn dat er een sign-on functie of een koppeling met een ander systeem gebouwd moet worden.

Wij proberen de technische randvoorwaarden van het project zo goed mogelijk in kaart te brengen.


Design

Wij gaan samen met de opdrachtgever het gewenste design van de website op papier zetten. We gaan ook de website beschrijven in de vorm van kleuren en emoties. We gaan zo veel mogelijk indien gewenst de huisstijl in de website verwerken. De bezoeker moet een bepaald gevoel krijgen als die je website bezoekt. 


Planning & budget

Bespreken indicatie van de deadline: wat is de gewenste datum dat het project live moet gaan? Zorgen dat de planning realistisch is. De planning die wordt gebruikt in de briefing is namelijk de leidraad voor het hele project.

Budget is een lastig punt in veel briefings. De definitieve prijs komt vaak pas terug in het contract, maar het geven van een indicatie is noodzakelijk om het een beeld te geven bij je wensen.

Het gebeurt soms dat het budget in de briefing niet overeenkomt met het beschreven project dat gerealiseerd moet worden, probeer dit te voorkomen. 


Communicatie

Het belangrijkste component in een goede briefing: communicatie. Het start allemaal met een gedetailleerde briefing, waarvoor je de tijd moet nemen. 

Miscommunicatie zorgt vaak voor veel problemen aan het eind van het project. Wij hebben ervaring met briefings die niet geheel duidelijk waren en dit heeft later voor problemen gezorgd (voor beide partijen). Wees zelf helder en stel vragen bij onduidelijkheden!